

Automaattipuhelut Kotkan ja Haminan alueella
Kotkan ja Haminan seutua kehitetään, ja haluamme kuulla, mitä mieltä sinä olet suunnitelmistamme! Alueen asukkaana tulet saamaan lähitulevaisuudessa puhelun, jolla on kauaskantoisia vaikutuksia. Puhelu on automaattinen kyselytutkimus, jonka tarkoitus on kartoittaa alueemme asukkaiden ajatuksia tulevista hankkeista – kannattaa siis vastata!
Ma 2.6.
Ennakkotieto soitosta tekstiviestitse
Ti 3.6.
Ensimmäinen soittokierros
Ke 4.6.
Toinen soittokierros heille, jotka eivät vastanneet ensimmäisellä kierroksella
Kesä 2025
Tulosten viestintä


Taustalla Sitran kanssa toteutettava hanke
Kyselystä vastaamme me, Kotkan-Haminan seudun kehitysyhtiö Cursor Oy. Kysely on osa meidän ja ja Sitran (Suomen Itsenäisyyden juhlarahasto) yhteistä Sosiaalinen hyväksyttävyys -hanketta, jonka tavoitteena on kehittää uudenlaisia vuorovaikutuksen ja osallistumisen toimintatapoja eri sidosryhmien välille.

Kesällä 2025 puhelut liittyvät seudun akkuteollisuuteen
Puheluilla kerätään palautetta Kotkan ja Haminan ajankohtaisista hankkeista. Tänä kesänä soitettavat puhelut liittyvät seudulle rakenteilla olevaan akkuteollisuuteen. Kysymyksillä selvitetään asukkaiden ajatuksia mm. hankkeen viestinnästä, siihen osallistamisesta ja viranomaisyhteistyöstä.

Kysymyksiä ja vastauksia automaattipuheluista
Olemme koonneet tälle sivulle keskeisimpiä faktoja automaattipuheluista, niiden toteuttamisesta ja vastausten käyttämisestä. Mikäli et saanut vastausta mieltäsi askarruttavaan kysymykseen, ota yhteyttä meihin!
Voinko soittaa takaisin, jos en ehdi vastata?
Voit. Jos et pääse vastaamaan puhelimeen, saat jälkikäteen tekstiviestin, jossa saat ohjeen takaisinsoitosta.
Mistä soitoissa käytetyt puhelinnumerot on saatu?
Kotkan ja Haminan alueen asukkaista poimitaan kyselyiden kohderyhmiä vastaava otos väestötietorekisteristä. Puhelinnumerotiedot hankitaan julkisesta liittymärekisteristä. Puheluita ei soiteta esimerkiksi numeroihin, joissa on markkinointikielto tai numeroihin, jotka kuuluvat alaikäiselle.
Miksi puhelut on automatisoitu?
Automaatiolla pystyy soittamaan tuhansia puheluita tunnissa ja muuttamaan vastaukset saman tien raporttimuotoon. Näin saamme riittävästi analysoitavaa dataa kehittämisen ja päätöksenteon tueksi helposti ja nopeasti.
Miten vastaan puhelun kyselyyn?
Kysymyksiin vastataan numeronäppäimiä painamalla, jolla voi valita omaa mielipidettään kuvaavan vastauksen. Samassa puhelussa voi olla mukana myös vapaan vastauksen kysymyksiä, joihin vastataan puhumalla annettujen ohjeiden mukaisesti.
Mitä puheluissa kerätyille vastauksille tapahtuu?
Hyödynnämme kerättyjä vastauksia suunnitellessamme ja kehittäessämme Kotkan ja Haminan seudun tulevia hankkeita. Vastauksista muodostettua dataa käytetään, kun valmistelemme tärkeitä asioita päätöksentekoon tai keräämme palautetta ja kokemuksia. Vastaukset siis edustavat ikäänkuin seudun asukkaiden ääntä.
Kuka automaatiopuhelut toteuttaa?
Automaatiopuheluiden taustalla on tietokoneohjelma, josta vastaa palveluntuottaja On-Time Research Solutions Oy.
Lisätietoa automaatiopuheluista antaa
